Tegenwoordig is lokaal vindbaar zijn enorm belangrijk. De zoekopdrachten van mensen zijn vaak lokaal gericht, waardoor het belangrijk is om jouw bedrijf lokaal op de kaart te zetten. Je kunt dit op verschillende manieren doen, zowel online als offline. Benieuwd geworden naar deze manieren? Lees dan snel verder.
Beter vindbaar door offline marketing
Online gebeurt er ontzettend veel, waardoor het belangrijk is om een lokale online marketingstrategie te hebben. Toch is niet alleen online marketing erg belangrijk, ook offline marketing is erg belangrijk om lokaal beter door klanten gevonden te worden. Dit komt doordat de klantreis zich vaak niet alleen maar online afspeelt. Lokale offline marketing bestaat bijvoorbeeld uit mooie gevelreclame zodat jouw bedrijf vanaf de weg goed zichtbaar is, lichtreclame, een flyer in de brievenbus of een groot spandoek met de naam van jouw bedrijf. Potentiële klanten die langs jouw offline reclame komen, maken hier een connectie mee en worden misschien wel omgezet in echte klanten als ze jouw bedrijf een keertje nodig hebben. Benieuwd naar offline marketing? Je kunt meer vinden op deze website.
Zet social media in om een online community te bouwen
Social media biedt je de mogelijkheid om online direct met jouw klanten contact te hebben. Je kunt social media inzetten om bepaalde producten onder de aandacht te brengen, een leuke aanbieding te delen of gewoon om in gesprek te gaan met jouw doelgroep. Ieder social media kanaal heeft zijn eigen voordelen en kan op zijn eigen manier ingezet worden. Zo kun je bijvoorbeeld LinkedIn gebruiken voor het bereiken van zakelijke klanten, Facebook voor het delen van leuke posts en Instagram voor het delen van mooie foto’s van jouw bedrijf. Door al jouw social media kanalen mooi in te richten en te vullen met interessante informatie wordt je sneller lokaal gevonden.
Zorg voor goede reviews en testimonials
Als iemand lokaal op zoek gaat naar een bedrijf, is de kans groot dat diegene op zoek gaat naar reviews van bestaande klanten. Door deze reviews kom je er gelijk achter of een bedrijf goed werk levert of dat er juist slechte ervaringen zijn. Mensen vertrouwen meer op het woord van andere mensen, waardoor reviews een waardevolle toevoeging kunnen zijn. Om lokaal goed vindbaar te zijn, is het belangrijk om zo veel mogelijk reviews van klanten te verzamelen. Vraag wat klanten van jouw bedrijf vinden en laat ze de plus-, en mogelijk ook de min-, punten benoemen. Wie weet komt een klant een van jouw reviews tegen en heb je er een nieuwe klant bij.