Online marketingstrategieën maken verschillende manieren mogelijk om jouw merk gevonden te krijgen door mensen die in jouw diensten geïnteresseerd zijn. Een daarvan is door de verspreiding van advertenties, waardoor jouw bedrijf meer bekendheid krijgt bij de gebruikers, met mogelijke verkoop als gevolg. Online marketing, SEO-technieken en beheer van sociale netwerken zijn enkele van de digitale strategieën die bedrijven het meest toepassen. En hoewel ze zeer goede en efficiënte resultaten opleveren, is er een addertje onder het gras: ze komen meestal op de lange termijn. Als je meer urgentie hebt om te groeien, is het ideaal om te investeren in betaalde advertenties, zoals Facebook Ads en Google Ads.
Hoe werken Google Ads?
Het is een advertentiehulpmiddel van Google. Met Google Adwords maakt je advertenties die worden gepubliceerd op de zoekdienst zelf en ook op sites die eraan gelinkt zijn. Door jouw Google Adwords-account aan te maken, kunt je jouw hele campagne ontwikkelen, van de aanmaak van advertenties tot vragen in verband met de facturering en de toegangen die elke gebruiker zal hebben.
Slimme modus
De Smart Mode is een eenvoudigere versie, aangezien deze werd ontwikkeld met het oog op gebruikers die nog niet vertrouwd zijn met advertenties en geen marketingexperts zijn. Daarom vergt de aanmaak van de advertenties minder tijd van de gebruikers voor configuratie en beheer.
Expert mode
Dit is de volledige Google Ads modus. Deze modus geeft adverteerders toegang tot alle campagnetypes en Google Adwords-bronnen, terwijl ze veel meer controle krijgen over de beschikbare biedstrategieën. Deze flexibiliteit maakt het mogelijk verschillende tests en configuraties uit te voeren om het beste type advertentie voor jouw bedrijf te bepalen. De Expert modus wordt aanbevolen voor gevorderde adverteerders en marketeers.
Google Ads: verschillende opties voor uw bedrijf
Google Adwords is een platform van Google, de belangrijkste zoekmachine ter wereld, en genereert daarom veel zichtbaarheid voor merken. Je kunt jouw eigen campagnes opzetten door jouw doelgroep te definiëren, jouw doelstellingen en ook het type advertentie dat je wilt voeren. En het grootste voordeel is de mogelijkheid om jouw budget te kiezen naargelang jouw beschikbare budget. Over het algemeen betalen adverteerders per CPC (cost per click), wat betekent dat je elke keer betaalt als iemand op jouw advertentie klikt. Dus de investering is het zeker waard. Bovendien is de verscheidenheid aan advertenties enorm en kunt je het meest geschikte formaat voor jouw publiek bepalen.